Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, August 19, 2009

Fix inför skolstart

Igår när jag kom hem så blev det några avkopplande drinkar (vodka/melonlikör och sprite) efter att ha dragit ett flyttlass till med vanen. Grillade en stor mumsig flintastek och åt gott. Somnade sen på soffan runt 23- tiden framför tv´n helt slut.
Det kommer att bli en lång dag på jobbet idag. Sitter här och ugglar...det ska endast komma 6 patienter på hela dagen. Jag har visserligen lite post att ta hand om och några remisser att skriva in men annars är det hellugnt. Tänkte att jag skulle ta ett städ här och damma av lite så det blir en aning fräschare, sen har jag även mitt 70 sidiga häfte om matematikinlärning som jag måste läsa innan skolstarten. Får ta ett läs i den också...åh, jag vill vara leeedig!!
Pratade precis med Mike och han berättade att Gypsy kommit tillbaka till oss. Han pratade med ägaren och de kom överens om att vi kan behålla henne :) Yes!!!
Välkommen tillbaka till familjen Gypsey! XOX

Nu har jag kommit tillbaka efter lunch. Det blev micro-lasagne idag. Förmiddagen gick rätt så fort iaf. Börjar göra mig redo för skolstart återigen. Har styrt och ställt med skolan nu. Har kollat upp schemat, beställt böcker, mailat om att jag inte kan komma de första två dagarna osv. Blev positivt överraskad när jag ringde Nybro bibliotek för att beställa de 7 böcker som jag behöver för delkurs 1. De hade faktiskt 6/7 böcker hemma på biblioteket så jag behövde bara fjärrlåna en. Billigt och bra. Jag förstår mig inte på studenter som väljer att köpa alla sina böcker. Det blir ju svindyrt och de flesta är inte så användbara så att man vill spara på dem heller.
Är lite konfunderad över ifall man behöver skicka in studieförsäkran varje termin. Jag har ännu inte fått några papper från csn.
Ska i vilket fall som helst bli skönt att börja plugga igen. Det är tufft att jobba alltså. När man pluggar har man mkt mer fritid att disponera som man vill. Ska inte ha någon praktik nu heller vilket är skönt. Det blir inte förräns under den sista terminen, AU3 (HT10) i 5 veckor. Men förhoppningsvis så kommer det nog att bli en del vikarierande för mig. Hoppas att Hanemålaskolan kommer att höra av sig som du brukar.
Senare idag så blir det ännu ett flyttlass och en sväng förbi affären och solariet. Känner att jag måste få lite färg innan vi åker. Kommer nog att bränna mig rätt ordentligt om jag inte har grundat med nåt innan. De andra brudarna har ju varit lediga ett tag nu innan vi åker så de har redan fått färg de små rackarna ;)

1 comment:

Mattias said...

Papper från CSN får du numera beställa själv om det inte är som så att du ansöker via internet vilket är både miljövänligare och har snabbare handläggningstid.

Så fungerar alltså CSN.