Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, August 20, 2009

Fix o trix

Vilken härlig dag det är idag. Inte ett moln på himlen. Det suuuger riktigt ordentligt fett att behöva sitta inne på ett sjukhus en dag som denna. Vill ut i solen nu!!!
Igår efter jobbet flyttade vi mina sista möbler. Nu är det vara stereon och min crosstrainer kvar i lägenheten. Sen unnade jag mig 7 min i solariet. Måste ju få lite färg innan vi åker. Självklart så är det reklam på radion under hela tiden som jag står där och svettas i "solburen" som jag så fint kallar det. Varför ska det alltid vara reklam just när JAG ska sola...slår aldrig fel.
Igår när jag kom hem så satt jag och gosade med Gypsey halva kvällen, jag är så glad över att hon har kommit tillbaka till oss.
Idag är det lite lagom att göra på jobbet. Det är fortf utvecklingsdagar för personalen här så det är bara en läkare som har mottagning idag. Mamma hade varit med under gårdagen. De hade varit på Björnö slott och de hade haft det mkt trevligt, bl a fått god lunch, information och gått en lång tipspromenad.

Vid denna tid imrg så har jag slutat jobba för denna sommaren. Ska verkligen njuta av ledigheten som kommer. Ska vila upp mig fre-lörd-sön innan vi åker. Blir ju städningen på lördag men annars blir det lugnt för min del. Känner att jag måste det om jag ska orka med att parta runt i Ayia Napa i en vecka ;) Hade egentligen behövt vara ledig i en vecka innan vi åker för att samla kraft!
Jag går här och nynnar lite för mig själv i receptionen. En patient frågade nyss -Varför är du så glad? :D
Nu har jag ringt och fixat och trixat med sophämtningsabbonemangsöverföring och tv-licenseuppsägan och bokat in lägenhetsbesiktning osv. Mkt att tänka på.

No comments: